Wednesday, January 6, 2016

Teacher Practice of the week January 7, 2016


Socio-Scientific Inquiry
Bilingual-Biliterate-Academic Achievement-Global and Multicultural Competency
(Jackie Robinson, Mr. Rogers, Ingrid Bentencourth, Queen Isabel, Dalai Lama, Che Guevara)

You may be noticing a shift in the essential questions that are being planned in the BUFS by our exemplary model classrooms at 2nd-5th grade.

A shift has occurred to help our students to develop multicultural and global competency through socio-scientific inquiry.  That is, students will be investigating real questions than impact local and global living conditions for people.

We are amplifying these questions:

  • ¿Cómo cambia la Tierra a través del tiempo?
  • ¿Como las leyes científicas describen la relación en el mundo natural? 
  • ¿Qué es la materia?
  • ¿Cuales son las propiedades y estados de materia?
  • ¿Qué le pasa a la materia cuando cambia de estado, cuando se mezcla o cuando disuelve?


towards the inclusion of essential/debatable questions with 
a social-scientific significance like:

  • ¿Tenemos la responsabilidad de evitar el desgaste de la Tierra en áreas afectadas por derrumbes?
  • ¿Es el agua en tu área potable? ¿Quién se hace responsable para asegurar que el agua sea potable?

No comments:

Post a Comment